Ik wil Jordan bedanken die me vanmorgen belde. We hebben een lange discussie gehad over zijn krukasfout, zijn bevindingen tot nu toe. Ik denk dat we een duidelijker beeld beginnen te krijgen van waarom krukassen in de vroege vrachtwagens knappen.
Het lijkt er echter op dat de NHTSA, dankzij zijn inspanningen, een onderzoek heeft geopend naar deze defecte modus.
De zaak-ID is PE23030. Hier is een link naar de pdf:
bewerken: Op de een of andere manier heb ik de verkeerde pdf geplaatst... weet niet eens hoe ik de verkeerde heb gekregen!
Als die pdf geloofd moet worden, suggereert het dat er net geen 40.000 van deze motoren zijn geproduceerd.
Jordan hoopte wat meer aandacht te krijgen voor dit onderwerp en misschien meer mensen zover te krijgen om te klagen bij de NHTSA. Ik steun zijn initiatief ten zeerste. Hij zal ook de motor volledig uit elkaar halen en hopelijk de tijd en middelen hebben om de fout onbevooroordeeld te onderzoeken.
Het lijkt er ook op dat de krukasfout secundair is aan het echte probleem, dat de olievoorziening lijkt te zijn. Ik herhaal alleen zijn onderzoek, dus ik hoop dat hij zich bij het forum aansluit en zelf zijn zegje doet.
Ik wil er ook op wijzen dat als je verwijderd bent en weer opduikt, dit misschien niet nuttig is voor dit onderzoek, omdat het Cummins en Nissan iets zou geven om naar te wijzen en hun handen van dit probleem af te wassen. Als het probleem overtuigend kan worden toegeschreven aan de olievoorziening, dan zou het niet meer uitmaken om weer op te duiken.
Het lijkt er echter op dat de NHTSA, dankzij zijn inspanningen, een onderzoek heeft geopend naar deze defecte modus.
De zaak-ID is PE23030. Hier is een link naar de pdf:
bewerken: Op de een of andere manier heb ik de verkeerde pdf geplaatst... weet niet eens hoe ik de verkeerde heb gekregen!
Als die pdf geloofd moet worden, suggereert het dat er net geen 40.000 van deze motoren zijn geproduceerd.
Jordan hoopte wat meer aandacht te krijgen voor dit onderwerp en misschien meer mensen zover te krijgen om te klagen bij de NHTSA. Ik steun zijn initiatief ten zeerste. Hij zal ook de motor volledig uit elkaar halen en hopelijk de tijd en middelen hebben om de fout onbevooroordeeld te onderzoeken.
Het lijkt er ook op dat de krukasfout secundair is aan het echte probleem, dat de olievoorziening lijkt te zijn. Ik herhaal alleen zijn onderzoek, dus ik hoop dat hij zich bij het forum aansluit en zelf zijn zegje doet.
Ik wil er ook op wijzen dat als je verwijderd bent en weer opduikt, dit misschien niet nuttig is voor dit onderzoek, omdat het Cummins en Nissan iets zou geven om naar te wijzen en hun handen van dit probleem af te wassen. Als het probleem overtuigend kan worden toegeschreven aan de olievoorziening, dan zou het niet meer uitmaken om weer op te duiken.