Nissan Titan XD Forum banner
21 - 40 of 125 Posts
Klopt, het is een behandeling vanuit de fabriek, niet het gevolg van waanzinnig hoge bedrijfstemperaturen. Ik plaats gewoon een foto van de Cummins-assemblagefabriek in Columbus, waar je duidelijk de blauwe contragewichten op deze motor over de lijn kunt zien bewegen....
View attachment 49101
Nissan geeft de klant een gebrek aan onderhoud de schuld van de blauw gekleurde krukassen. Ik hoop dat dit wordt aangepakt

Verwijst dit naar het NHSTA-onderzoek?
Kort antwoord is nee. Het NHTSA-onderzoek is puur gebaseerd op veiligheidsoverwegingen... bijvoorbeeld de krukassen kunnen de neiging hebben om plotseling/onverwacht te breken, wat kan leiden tot controleverlies en een daaruit voortvloeiende crash die levens in gevaar kan brengen. De NHTSA heeft de regelgevende bevoegdheid om een terugroepactie te bevelen op basis van veiligheidsoverwegingen, dus we zullen zien wat ze bepalen en welke actie ze eventueel ondernemen.

(Bedankt voor het plaatsen van deze Reuters-link trouwens!! Enige artikel dat ik zag dat de Titan XD noemde!)

De EPA daarentegen heeft de regelgevende bevoegdheid om autofabrikanten te beboeten wanneer ze de wetten op schone lucht overtreden, die helemaal teruggaan tot de Clean Air Act van 1970 en daaropvolgende wetgevende actie van het Congres en de daaruit voortvloeiende EPA-voorschriften. Ik was echt teleurgesteld om te zien dat Cummins betrapt werd met een fout in de 6.7-motorkalibratie voor de RAM-trucks - zou vrijdag 22 december een paar links plaatsen naar artikelen over de schikkingsovereenkomst tussen DOJ en Cummins.

Grote verdomde puinhoop, enorme boete en veel RAM-motoren die teruggeroepen moeten worden. De vraag is, is het alleen een software-update, of is er hardware bij betrokken. Zelfs software is niet onschuldig. Als het PK, MPG etc. verlaagt, kun je er vergif op innemen dat de advocaten achter ze aan zullen komen voor valse verklaringen over PK en koppel. Ja, een grote verdomde puinhoop voor Cummins en RAM.

Wat me bang maakt aan het artikel dat je linkte, zijn de woorden "hardware fix"... afgezien van het feit dat onze motoren nu onderdeel lijken te zijn van het onderzoek in zijn geheel. Ik speculeer hier maar, maar ik denk niet dat Cummins iets zo flagrants heeft gedaan als VW met hun kleine dieselmotoren voor personenauto's. Dat was regelrechte "voorbedachte" fraude in termen van een compleet andere kalibratie wanneer de ECM een test in uitvoering detecteert. Toch, zelfs als het alleen maar een softwarecorrectie is voor de RAM en/of onze motoren, hoe ver zaten ze er - om het zo te zeggen - in wat voor rijmodus - en wat voor effect zal dit hebben op vermogen, levensduur en brandstofverbruik? "Hardware fix"... uugh. We zullen zien... pak de popcorn er maar bij, hè...

(Dit is natuurlijk de reden waarom deletes aantrekkelijk zijn. Het is eerlijk om te zeggen dat er tegenwoordig in beide gevallen risico's zijn met moderne diesels. Risico op dure emissiefouten, voortijdige motorslijtage etc. Of het risico van het deleten, wat illegaal is in alle 50 staten, hoewel het in veel gevallen gemakkelijker is om onder de radar te vliegen - ik oordeel niet over degenen die hier deleten, maar wijs er alleen op dat het wel enig risico met zich meebrengt.)

ja, heb die vrachtwagen, en ja, hij ging kapot bij 50.000 mijl. Moet hem toevoegen aan wat ik aanneem dat een snelgroeiende lijst zal zijn.
Sorry om dat te horen, zeker en voor je problemen. Is je vrachtwagen standaard of getuned en heb je een waarschuwing gekregen of gewoon een plotselinge catastrofale breuk en dat was het? Wat is het modeljaar?...

Het spijt me dat te horen en voor je problemen. Is je truck standaard of getuned en heb je een waarschuwing gekregen of gewoon een plotselinge catastrofale breuk en dat was het? Welk modeljaar is het?....
Nee, er is geen tuning bij betrokken, platinum reserve 4x4 2016. Het had vanaf het begin alleen maar problemen, in en uit de dealer meerdere keren voor meerdere problemen. Jammer, maar dit is de 5e Nissan-truck die ik heb gehad en alle andere waren geweldige trucks, contact opgenomen met Nissan over alle problemen omdat hij nog onder garantie viel toen het begon, maar ze vertelden me dat hij niet in aanmerking kwam voor een terugkoop. Dus ik overweeg nu een motorwissel.

Ik plaats hier de laatste update die ik heb gevonden op de NHTSA-website over de "Preliminary Evaluation" (PE23020). De NHTSA stuurde op 26 januari een brief van 10 pagina's naar Nissan en ik heb de PDF hier geplaatst. Het is een lange zit, maar in feite vragen ze VEEL gegevens van Nissan om een beeld te krijgen van het probleem met de krukas. Ik herinner me dat iemand in het forum lang geleden ongeveer zoiets betreurde als "we zullen de cijfers hierover nooit echt weten, omdat Nissan geen gegevens zal delen..." Het onderzoek van de NHTSA zal AL die gegevens krijgen en Nissan kan en zal die mensen niet tegenhouden. Wat ze zullen bepalen en wat we mogelijk zullen zien, is een open vraag, maar als eigenaar van een 2016 - en het lijkt erop dat die vaker kapot zijn gegaan - zal ik dit met veel interesse volgen.

Attachments

hallo ....heb ook de 2016 Nissan Titan XD platinum reserve en verloor ook vermogen bij 70 op de tolweg, reed van de weg en stierf, geen start terug ...monteur zei veel metaalschaafsel in het oliecarter en de krukas was gebroken

hallo ....heb ook de 2016 Nissan Titan XD platinum reserve en verloor ook vermogen bij 70 op de tolweg, reed van de weg af en stierf, geen start terug ... monteur zei veel metaalschilfers in het oliecarter en de krukas was gebroken
Gelieve dit te melden bij de NHTSA, zodat ze kunnen zien dat het nog steeds gebeurt.

Welnu, hier ben ik, de trotse eigenaar van een 2017 Titan XD SV met 160.000 mijl. Ik reed gisteravond over de snelweg toen de vrachtwagen vermogen begon te verliezen, een vreselijk geluid maakte en hevig begon te trillen. Ik reed naar de vluchtstrook en hij viel uit. Start niet meer en lijkt muurvast te zitten. Heb hem naar huis laten slepen en probeer uit te zoeken welke kant ik ermee op moet. Ik weet al een paar maanden van het probleem en volg dit forum een beetje. Ik had gehoopt dat dit niet met mijn vrachtwagen zou gebeuren, maar het gebeurde wel en hier ben ik.

Verdomme, sorry voor je problemen!! Het klinkt alsof de krukas zomaar uit het niets gebroken is. Heb je ĂĽberhaupt geluiden gehoord voorafgaand aan het begin van de vreselijke geluiden? Enige lichte kloppende geluiden of misschien zelfs lichte tikkende geluiden in de dagen/weken daarvoor?

Er lijken een paar faalmodi te zijn - gewoon regelrecht BANG en gebroken krukas uit het niets en rondgedraaide drijfstanglagers die vreselijk klinken en de krukas snel kunnen breken, maar ook gewoon een hels kabaal kunnen maken en de motor kunnen blokkeren.

Als je net met een goed oliepeil over de snelweg reed (zoals verschillende ongelukkige mensen die hier hebben gepost), klinkt dat verdomd veel als een plotselinge krukasbreuk. Maar WAAROM?...uugh

Ik zou zeker een zaak openen bij de NHTSA!! - je storing - cruisen op de snelweg - is precies het soort ding dat alle "veiligheidsrecall"-vakjes aanvinkt. Ik voorspel niet dat ze Nissan dat zullen laten doen, maar een plotselinge krukasbreuk is een grote zaak... rondgedraaide drijfstanglagers... niet zozeer in de bredere "veiligheids"-opvatting, hoewel het een financiële klap voor de eigenaar is.

Link naar het NHTSA-meldingsportaal hier: Report a Safety Problem | NHTSA

Geen eerder geluid. Oliepeil goed. Goed onderhouden vrachtwagen op zijn best. Meestal snelwegkilometers, aangezien ik veel voor mijn werk reis. Opeens BOEM en klaar. Breng hem het komende uur naar een garage om hem te laten diagnosticeren. Zou morgen iets moeten weten.

Vraag:
Is er hier iemand die het probleem met het uit elkaar vallen heeft gehad en al zijn motor heeft vervangen? Zo ja, zou je me dan in de goede richting kunnen wijzen waar je hem hebt gekocht? Bedankt!

Discussion starter · #37 ·
Vraag:
Is er hier iemand die het probleem met het uit elkaar vallen heeft gehad en al zijn motor heeft vervangen? Zo ja, zou je me dan in de goede richting willen wijzen waar je hem hebt gekocht?? Bedankt!
Ten minste één collega heeft zijn motor gereviseerd. Het is veel geld om een ​​nieuwe long block te kopen.

Anderen kunnen zich uitspreken - en ik heb er geen storing in gehad - maar de belangrijkste bron zijn natuurlijk sloopbedrijven en veel daarvan hebben aanbiedingen op Ebay. Kijk daar eens - er zijn een handvol gebruikte motoren van gesloopte vrachtwagens, maar ze zijn niet goedkoop - in de orde van grootte van ~8-12K van wat ik heb gezien. Er zijn er gewoon niet veel van gemaakt.

Nissan wil een krankzinnig bedrag voor een short block (~14K) en bijna 20K voor een long block, dus geen geweldige optie. Als het blok niet beschadigd is, kun je misschien een krukas kopen en hem reviseren...

Anderen kunnen hun mening geven - en ik heb nog geen storing gehad in de mijne - maar de belangrijkste bron is natuurlijk de sloop, en veel daarvan hebben aanbiedingen op Ebay. Kijk daar eens - er zijn een handvol gebruikte motoren van verongelukte vrachtwagens, maar ze zijn niet goedkoop - in de orde van grootte van ~8-12K van wat ik heb gezien. Er zijn er gewoon niet veel van gemaakt.

Nissan wil een krankzinnig bedrag voor een short block (~14K) en bijna 20K voor een long block, dus geen geweldige optie. Als het blok niet beschadigd is, kun je misschien een krukas kopen en reviseren....
Ja, ik ben het eens met de sloop. Het probleem zou er echter nog steeds zijn. Het zou een gok zijn. Ik vind het idee van een gereviseerde motor leuk als dat een optie zou zijn. Eentje die al is gereviseerd met de krukas vervangen.

21 - 40 of 125 Posts