Nissan Titan XD Forum banner
21 - 40 of 50 Posts
Voer de terugroepactie NIET uit.
Goed advies, het spijt me te horen hoe het voor jou en anderen is afgelopen. Het is een vrijwillige terugroepactie die oorspronkelijk is opgezet om te voldoen aan de California Air Resources Board - dus het is verplicht om je vrachtwagen te registreren als je in CA woont.

Voor al het andere - tenzij je staat vereist dat alle emissie-terugroepacties worden uitgevoerd, inclusief CARB/vrijwillig (zijn er?) - is het iets dat je kunt negeren. Waarom het in godsnaam onmiddellijk codes voor een DPF-vervanging activeert, is mij een raadsel.

Ik ben van nature geen procesvoerder, maar ik zou contact opnemen met een van de bedrijven die gespecialiseerd zijn in autogeschillen (veiligheid/garantie/misleidende praktijken) en kijken of ze dit zouden kunnen oppakken.
 
Te laat op het feestje, dus excuseer alstublieft eventuele onwetendheid... Heb net een 2017 gekocht met dezelfde terugroepactie. Normaal gesproken zou ik het gewoon genegeerd hebben, maar ik was van plan om hem op Turo te verhuren, en dat laten ze me niet toe met een open terugroepactie. Een paar vragen. Ik weet niet zeker wat een regeneratie is en waar "verwijderen" naar verwijst. Had een paar jaar geleden een 2016, en die termen kwamen nooit ter sprake. Kan iemand ook beschrijven wat de "reparatie" eigenlijk is? Waar wordt deze PM aan toegevoegd, welke andere wijzigingen worden er gedaan? Bedankt!
 
Te laat voor het feestje, dus excuseer alsjeblieft eventuele onwetendheid... Net een 2017 gekocht met dezelfde terugroepactie. Normaal gesproken zou ik het gewoon genegeerd hebben, maar ik was van plan om hem op Turo te verhuren, en dat laten ze me niet toe met een open terugroepactie. Een paar vragen. Ik weet niet zeker wat een regeneratie is en waar "verwijderen" naar verwijst. Had een 2016 een paar jaar geleden, en die termen kwamen nooit ter sprake. Kan iemand ook beschrijven wat de "reparatie" eigenlijk is? Waar wordt deze PM aan toegevoegd, welke andere wijzigingen worden er gemaakt? Bedankt!
Ik heb wat onderzoek gedaan en de vragen van de beginners zelf beantwoord. Nog steeds erg onzeker over de terugroepactie, aangezien er zoveel meldingen zijn van restproblemen na de reparatie. Ga geen verwijdering doen.

Zijn er tekenen dat dealers en Nissan de remedie verbeteren om de restproblemen te voorkomen? Enige begeleiding?
 
Enig teken dat dealers en Nissan de remedie verbeteren om de resterende problemen te voorkomen? Enige begeleiding?
Nee. Geen. JoeyS heeft gelijk. Dit was waarschijnlijk een slechte vrachtwagen om te kopen met het oog op verhuur op Turo - tenzij je hem ook echt persoonlijk nodig hebt. Het is erger dan een zwart schaap - het is het schaap waarvan ze hopen dat het wegloopt en nooit meer terugkomt.

De reparatie (voor de 16/17's) zou in eerste instantie een nieuwe NOx-sensor worden, gebaseerd op de kennisgeving voorafgaand aan de terugroepactie. Vervolgens werd overgeschakeld op een extra "fijnstofsensor" waarbij er in de emissiehardware geboord moest worden. Ik snap die beschrijving niet, aangezien de deeltjesbelasting wordt gemeten door verschildruk voor en na het keramische filter. Een nieuwe sensor die blijkbaar een CEL activeert en een DPF-vervanging vereist, ruikt voor mij naar een complete fucking grap. De ECM is uiteraard aangepast naar een hogere (strengere) parameterwaarde (bij gebrek aan een betere beschrijving). Als Nissan dat wist, zouden ze ook verantwoordelijk moeten zijn voor het vervangen van de DPF op hun kosten. Maar nee...

Het is een uitstekend voorbeeld van de oude militaire term "FUBAR".
 
Ik heb de terugroepactie uitgevoerd omdat ik niet beter wist, aangezien dit mijn eerste diesel is. De vrachtwagen liep daarvoor prima, geen problemen met het def-systeem totdat ik deze terugroepactie uitvoerde. Ze probeerden me na de terugroepactie te vertellen dat het mijn DPF-filter of EGR was en dat de reparatie duur zou zijn geweest. Ik besloot naar een dieselmonteur te gaan en ze voerden een test uit en ontdekten een miscommunicatie met de NOx-sensor. Ik heb het gerepareerd en had een week lang geen problemen, en nu weer af en toe een def-systeemfout met het controlelampje van de motor. Ik ging terug naar de dealer om te zeggen dat ik denk dat de terugroepactie de schuldige is. Ze voeren een controle uit en de code P2002 verschijnt en ze praten met hun technische hotline die zei dat de campagne-reparatie een probleem met de terugroepactie opmerkte voordat de sensor werd toegevoegd en logica om erachter te komen waarom het gebeurde. Ik heb contact opgenomen met Nissan en ze zeiden dat het slechts een 'toeval' is en dat ze niet zullen compenseren.
 
Nee. Geen. JoeyS heeft gelijk. Dit was waarschijnlijk een slechte vrachtwagen om te kopen met het oog op verhuur op Turo - tenzij je hem ook echt persoonlijk nodig hebt. Het is erger dan een zwart schaap - het is het schaap waarvan ze hopen dat het wegloopt en nooit meer terugkomt.

De oplossing (voor de 16/17's) zou in eerste instantie een nieuwe NOx-sensor zijn, gebaseerd op de pre-solution recall notice. Daarna werd overgeschakeld op een extra "fijnstofsensor" waarbij er in de emissiehardware geboord moest worden. Ik snap die beschrijving niet, aangezien de deeltjesbelasting wordt gemeten door verschildruk voor en na het keramische filter. Een nieuwe sensor die blijkbaar een CEL activeert en een DPF-vervanging vereist, klinkt voor mij als een complete grap. De ECM is duidelijk aangepast naar een hogere (strengere) parameterwaarde (bij gebrek aan een betere beschrijving). Als Nissan dat wist, zouden ze ook verantwoordelijk moeten zijn voor het vervangen van de DPF op hun kosten. Maar nee...

Het is een uitstekend voorbeeld van de oude militaire term "FUBAR".
Gelukkig was het niet alleen om te verhuren op Turo. Zou waarschijnlijk gewoon een Ford of Chevy hebben opgehaald als dat het plan was.

Van plan om een caravan te kopen die vergelijkbaar is met de 35' die ik een jaar lang heb gesleept (5 keer door de VS gereisd en ongeveer 15.000 mijl met de opstelling gedaan) met een 2016 XD diesel. Het Turo-ding was alleen om wat kosten te dekken.

Tot er iets verandert, zal ik de terugroepactie gewoon negeren.
 
Bedankt Bods hiervoor! Een paar observaties:
  • Waarom installeren ze een nieuwe deeltjessensor na de SCR op de MY 16/17? Ik geloof niet dat de MY's 2018/19 deze extra sensor downstream hadden, maar ik kan me vergissen. Als een lid dat niet heeft verwijderd onder hun 18 of 19 wil kruipen om dit te verifiĂ«ren, zou het interessant zijn om te weten... misschien bij de volgende brandstoffilterwissel? :)
  • Waarom zoeken ze op dat punt naar deeltjes – bijvoorbeeld de uiteindelijke uitlaatstroom? (Nou, ik weet waarom, ze willen ze daar niet op een bepaald niveau hebben.) Wat is er mis met de DPF-module in deze units? Ik bedoel, als er geen identieke sensor in een 18/19 truck zit, is dat in mijn ogen een rechtszaak. Als er een identieke sensor op 18/19's zit, OK, dan houd ik mijn mond en huil ik geen overtreding.
  • Waarom zeg ik rechtszaak? Welnu, als er geen extra sensor op de 18/19's zit, dan is de oplossing van Cummins/Nissan om een sensor te installeren die je blijkbaar vertelt dat je bestaande DPF niet goed functioneert. Zo ja, dan zou dat – zeer dure onderdeel – ook in de oplossing moeten worden opgenomen. Je kunt niet zomaar een sensor installeren om een ander probleem te identificeren waarvan je zou moeten weten (en mogelijk wist)!! Als het niet aan de emissie-eisen kan voldoen, moeten ze alle onderdelen vervangen die nodig zijn om het daar te krijgen, niet alleen een sensor.
  • Niet alle mensen die ONMIDDELLIJKE DTC's hebben gemeld na het werk – met een reactie van Nissan: 'nou, nu heb je een nieuwe DPF nodig' – hadden trucks met een superhoge kilometerstand met mogelijk aangetaste DPF's. Cummins zelf heeft gezegd dat de DPF goed is voor de levensduur van de truck, die, voor zover ik me herinner, werd gedefinieerd tot 150.000 mijl toen er druk werd uitgeoefend. Iedereen weet dat het in werkelijkheid een verbruiksartikel is, maar zogenaamd minstens zo lang goed bij normaal gebruik.
  • Wat een fijne, verdomde puinhoop. Cummins ziet er hier in mijn ogen zeker slecht uit. Ik heb die OBDII-vergrendeling nu nodig, want ik wil deze terugroepactie nooit laten uitvoeren :)
  • Een afscheidsgedachte – het lijkt erop dat ze technici toestaan ​​om 1,6 uur voor deze klus te factureren (betekent dat FRT-1.6 op de laatste pagina?). Geweldig, een haast om deze lange procedure af te ronden met verdomd weinig uitbetaling voor technicus of dealer. Een winnende combinatie...niet.
 
U heeft gelijk, mijn '19 had zeker geen sensor zoals die, hoewel de latere modellen wel een sensor meer hebben op de dpf-eenheid volgens de kalibratie. Vandaar de extra regels in de kalibratie.

Omdat deze nieuwe sensor ook na de scr-eenheid is geplaatst, zou dit zeker aangeven dat ze zich zorgen maken over de eerdere modellen die niet voldoen aan een bepaalde standaard van deeltjesverwijdering uit de uitlaatstroom...

Interessant genoeg zijn er nu nieuwe kalibraties voor alle modeljaren op de technische info-site, dus ze hebben daar duidelijk nog wat meer parameters in wat betreft het monitoren van de deeltjesuitstoot. Ze zullen niet veel nut hebben voor ons wat betreft het verwijderen, maar het zou interessant zijn om te weten wat ze extra hebben toegevoegd en hoe ze het monitoren op de 18-19 zonder extra hardware.

Ik heb momenteel geen toegang tot de mijne, opgeslagen op een andere locatie dan thuis, dus ik kan geen foto's maken van welke sensoren er op de bussen zelf zitten, maar er zat zeker geen sensor op dezelfde plek op mijn 19 toen deze werd verwijderd...

U heeft echter wel gelijk als u zegt dat ze het zeker niet kunnen rechtvaardigen om een sensor te plaatsen en u dan te vertellen dat uw nabehandelingssysteem niet correct werkt en vervangen moet worden, zoals u heeft gezegd, vooral met eenheden met een lage kilometerstand die problemen hebben, het wijst op een fabricagefout, tenzij dat hun insteek was om te proberen een deel van hun kosten terug te verdienen :rolleyes::D
 
Bedankt Bods hiervoor! Een paar opmerkingen:
  • Een afscheidsgedachte - het lijkt erop dat ze technici toestaan ​​om 1,6 uur voor deze klus te factureren (betekent dat FRT- 1,6 op de laatste pagina?). Geweldig, een haast om deze lange procedure af te ronden met verdomd weinig uitbetaling voor technicus of dealer. Een winnende combinatie...niet.
Ja, de 1,6 FRT is wat de technicus betaald krijgt. Garantiewerk is zelden een geldbedrag voor de technicus of het dealerschap.
 
Ik
Ja, de 1.6 FRT is wat de technicus betaald krijgt. Garantiewerk is zelden een geldbedrag voor de technicus of de dealer.
Ik beschuldig niemand, maar ik heb een aantal verhalen gehoord over dealers die rechtstreeks of in sommige gevallen indirect fraude plegen met de garantie.

Ik herinner me iets over Sentra's en o-ringen? Het vervangen van turbo's op de z32 met de motor nog in de auto versus de garantie die zegt dat de motor eruit moest. Een paar anderen die ik me niet meteen kan herinneren.

Als vaste klant van mijn dealer was er op een gegeven moment een aanbod om een onderdeel op mijn auto te garanderen en het vin-nummer van een auto van het terrein te gebruiken om het erdoor te duwen. Ik heb het niet aangenomen, ik hou niet van dat soort dingen, maar het was er.

Ik heb de indruk dat garantiewerk een tegenstrijdigheid is tussen Nissan en de dealer, waarbij bijna het beoogde doel wordt genegeerd: een fabricagefout herstellen.
 
Ik

Ik beschuldig niemand, maar ik heb een aantal verhalen gehoord over dealers die rechtstreeks of in sommige gevallen indirect met garanties sjoemelen.

Ik herinner me iets over Sentra's en o-ringen? Het vervangen van turbo's op de z32 terwijl de motor nog in de auto zit, versus de garantie die zegt dat de motor eruit moest. Een paar anderen die ik me niet meteen kan herinneren.

Als vaste klant van mijn dealer was er op een gegeven moment een aanbod om een onderdeel op mijn auto te garanderen en het chassisnummer van een auto van de oprit te gebruiken om het erdoor te duwen. Ik heb het niet aangenomen, ik hou niet van dat soort dingen, maar het was er wel.

Ik heb de indruk dat garantie werk een tegenstander is tussen Nissan en de dealer, waarbij bijna het beoogde doel wordt genegeerd, namelijk het herstellen van een fout in de productie.
Alle garantie werkzaamheden worden gecontroleerd op zaken als de benodigde tijd, afdrukken, foto's van het defect en het gebruik van onderdelen. Als de garantietijd routinematig met een te grote marge wordt overschreden, wordt de tijd voor de klus aangepast. Als de juiste onderdelen voor eenmalig gebruik niet worden gefactureerd, kan de hele claim worden afgewezen.

Wat betreft het doorvoeren van een claim met een ander VIN, als ze betrapt zouden worden, zou dit in strijd zijn met hun dealerovereenkomst en een enorme boete of zelfs verlies van de dealer met zich meebrengen. Ze moeten je echt als klant mogen om zo'n risico te nemen.
 
Alle garantie werkzaamheden worden gecontroleerd op zaken als de benodigde tijd, afdrukken, foto's van het defect en het gebruik van onderdelen. Als de garantietijd routinematig met een te grote marge wordt overschreden, wordt de tijd voor de klus aangepast. Als de juiste onderdelen voor eenmalig gebruik niet worden gefactureerd, kan de hele claim worden afgewezen.

Wat betreft het doorvoeren van een claim met een ander VIN-nummer: als ze betrapt zouden worden, zou dit in strijd zijn met hun dealerovereenkomst en een enorme boete of zelfs verlies van de dealerovereenkomst met zich meebrengen. Ze moeten je echt als klant mogen om zo'n risico te nemen.
Ik begrijp niet echt waarom, maar ja. Ik ben zeer goed verzorgd door mijn dealer. Ik heb nooit geprobeerd te onderhandelen over de prijzen van voertuigen en heb veel geld via hun serviceafdeling gestoken, omdat ik bereid was hen te betalen om het werk te doen zoals ik het wil.

Sommige verhalen die ik heb gehoord, gaan terug naar de z31, waar het veel gemakkelijker zou zijn geweest om documentatie te vervalsen. Sommige dingen bij dealers die niet meer bestaan.
 
VOER de terugroepactie NIET uit.
Het voegt simpelweg de hardware toe om de aansprakelijkheid van Nissan en Cummins weg te nemen voor het verkopen van niet-conforme voertuigen. Je houdt een truck over met een waarschuwingslampje, de suggestie om een "deeltjesfiltervervanging" van $4500 te laten uitvoeren en een waardevermindering van $5000-10000. Ik kan niet geloven dat ik voor deze onzin ben gevallen toen ik een routine transmissieservice uitvoerde.
Zelfde boot. Terugroepactie is minder dan 300 mijl geleden uitgevoerd en nu brandt de CEL. De dealer zweert dat het niets met de terugroepactie te maken heeft, maar wil $5300 aan onderdelen en $600 aan arbeid om het te repareren. Ze vertellen ons dat de truck in de "limp"-modus gaat als het niet wordt gedaan en dat we niet zo gestrand kunnen raken. Ik zal de reparatie laten uitvoeren, maar het is tijd om een campagne te starten om Nissan verantwoordelijk te maken. Weet iemand hoe je moet beginnen? Ze moeten betalen voor de daaropvolgende reparatie en degenen onder ons vergoeden die er uit eigen zak voor hebben betaald.
 
De dealer de terugroepactie laten uitvoeren. Ik was nog niet eens thuis voordat het controlelampje van de motor aanging en toen ik het terugbracht, zeiden ze dat de dpr en de nabehandeling vervangen moesten worden omdat er antivries in de uitlaat was gekomen. Antivries kwam van de egr-koeler. 18000,00. Gooit een p2002-code. Succes met die van jou.
Vervolg op de post. Ik heb de dpr zelf vervangen. Duurde ongeveer twee uur. Hoefde de scr niet te laten vallen. Eén ding was dat ik een bidirectionele codelezer moest aanschaffen om de sensoren en het cel-lampje te resetten. Nadat ik de sensoren had gereset, is de cel niet meer teruggekomen. 3000 mijl sinds het vervangen van de dpr. Ter informatie. Ik heb er een gereviseerde uit Indiana gekregen voor 900,00. Werkt prima.
 
Ik heb gisteren mijn XD binnengebracht voor een P226C turbocode met betrekking tot een verlengde garantie. Ze vroegen of ze een emissie-update konden uitvoeren op de ECM (alleen ECM). Ik nam aan dat dit de eerdere PC731-campagne was met betrekking tot het gebruik van de turbo-actuator om deze vrij te houden. De servicemanager stemde ermee in dat dat het was, dus ik zocht het campagnenummer niet op voordat ik het formulier ondertekende. Ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat na de ECM-flash de SCM kapot is en dat er een onderdeel vervangen moest worden, allemaal gedekt door de terugroepactie. Ik zei OK, en keek toen online en vond deze thread. De dealer beweert nu dat ze P226C nergens in de codegeschiedenis van de voertuigen vinden, hoewel ik er een foto van heb op de scanner op weg naar de dealer. Sterker nog, ze zien nu alleen een P225C, waarvoor Nox bank1 sens1 vervangen moet worden, wat ze moeten doen voordat ze verdergaan met het diagnosticeren van de P226C. Handig. Ik denk dat ze de ECM in de verkeerde volgorde hebben geflasht en in CYA-modus zitten sinds ik belde en zei dat ik onder geen enkele omstandigheid deze PD128/PD129-terugroepactie wil. Ik ga de truck vanmiddag ophalen en nooit meer terug naar een dealer, tenzij ik in de wachtkamer zit te kijken wat ze doen.
 
De volgende dag nadat ik de terugroepactie had laten uitvoeren, ging mijn controlelampje branden. Ik bracht de auto terug naar Nissan en ze zeiden dat mijn DPF volledig verstopt was en dat het $7995 zou kosten om te vervangen. Ik vroeg of het iets met de terugroepactie te maken had en ze zeiden dat het mogelijk was, maar ze zeiden ook dat ze niets konden doen.
 
Nog een slachtoffer van de DPF-problemen hier. Dit is mijn mening, gebaseerd op het lezen van de andere berichten hierover. De terugroepactie werd uitgevoerd omdat de oorspronkelijke sensor de verstopte filters niet nauwkeurig oppikte. Deze filters gaan ongeveer 100.000 - 150.000 mijl mee. Met de nieuwe sensor wordt, als het filter verstopt is, dit nu tijdig gedetecteerd en wordt de CEL geactiveerd. Onze kilometerstand was 103.000. Nadat ik het slechte nieuws had gekregen en deze berichten had gelezen, vroeg ik de servicemonteur om het filter voor mij te bewaren, ik wilde het zien. En ja, het was behoorlijk slecht. Ja, het lijkt heel toevallig. En misschien had de DPF nog wel een tijdje meegaan als de sensor niet was vervangen. Hier is mijn vraag aan iedereen die zijn huis heeft moeten herfinancieren :)eek:) om de DPF te vervangen... wat was uw kilometerstand? Als we zien dat het consequent boven de 100.000 ligt, dan was die terugroepactie misschien wel echt nodig om een groter probleem te voorkomen door de sensor die nooit een verstopping detecteerde. Maar als jullie minder kilometers hadden dan dat, dan denk ik dat het een systemisch probleem is dat Nissan echt zou moeten aanpakken.
 
Ik heb gisteren mijn XD binnengebracht voor een P226C turbocode met betrekking tot een uitgebreide garantie. Ze vroegen of ze een emissie-update konden uitvoeren op de ECM (alleen ECM). Ik nam aan dat dit de eerdere PC731-campagne was met betrekking tot het gebruik van de turbo-actuator om deze vrij te houden. De servicemanager stemde ermee in dat dat het was, dus ik zocht het campagnenummer niet op voordat ik het formulier ondertekende. Ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat na de ECM-flash de SCM kapot is en dat er een onderdeel vervangen moest worden, allemaal gedekt door de terugroepactie. Ik zei: Oké, en daarna keek ik online en vond deze thread. De dealer beweert nu dat ze P226C nergens in de codegeschiedenis van de voertuigen vinden, hoewel ik er een foto van heb op de scanner op weg naar de dealer. Sterker nog, ze zien nu alleen een P225C, waarvoor Nox bank1 sens1-vervanging nodig is, wat ze moeten doen voordat ze verder kunnen gaan met het diagnosticeren van de P226C. Handig. Ik denk dat ze de ECM in de verkeerde volgorde hebben geflasht en in CYA-modus zitten sinds ik belde en zei dat ik onder geen enkele omstandigheid deze PD128/PD129-terugroepactie wil. Ik ga de truck vanmiddag ophalen en nooit meer terug naar een dealer, tenzij ik vanuit een wachtkamer kijk wat ze doen.
De volgende dag nadat ik de terugroepactie had laten uitvoeren, ging mijn controlelampje branden. Ik bracht hem terug naar Nissan en ze zeiden dat mijn dpf volledig verstopt was en dat het $7995 zou kosten om te vervangen. Ik vroeg of het iets met de terugroepactie te maken had en ze zeiden dat het mogelijk was, maar zeiden ook dat ze niets konden doen
Toen ik ging, informeerde de servicemanager me dat de nieuwe sensoren niet compatibel zijn met het DPF-systeem omdat de sensor denkt dat het onderdeel inefficiënt is. Ook vermeldde hun eigen technische afdeling dat ze van dit probleem op de hoogte waren nadat ze de terugroepacties hadden uitgevoerd en dat de enige oplossing een heel nieuw onderdeel is, waarvan je zou denken dat het verband houdt met de terugroepactie, aangezien terugroepacties het voertuig beter zouden moeten maken, niet slechter. Nissan customer affairs probeerde me te vertellen dat het slechts toeval was en dat ze het probleem niet zullen oplossen of de reparatie zullen vergoeden. Ik heb een klacht ingediend bij de NHTSA omdat ik het bewijs heb dat Nissan weet dat de terugroepactie problemen veroorzaakt, maar eigenaren vertelt dat dit niet te wijten is aan de terugroepactie.
 
21 - 40 of 50 Posts