U heeft gelijk, mijn '19 had zeker geen sensor zoals die, hoewel de latere modellen wel een sensor meer hebben op de dpf-eenheid volgens de kalibratie. Vandaar de extra regels in de kalibratie.
Omdat deze nieuwe sensor ook na de scr-eenheid is geplaatst, zou dit zeker aangeven dat ze zich zorgen maken over de eerdere modellen die niet voldoen aan een bepaalde standaard van deeltjesverwijdering uit de uitlaatstroom...
Interessant genoeg zijn er nu nieuwe kalibraties voor alle modeljaren op de technische info-site, dus ze hebben daar duidelijk nog wat meer parameters in wat betreft het monitoren van de deeltjesuitstoot. Ze zullen niet veel nut hebben voor ons wat betreft het verwijderen, maar het zou interessant zijn om te weten wat ze extra hebben toegevoegd en hoe ze het monitoren op de 18-19 zonder extra hardware.
Ik heb momenteel geen toegang tot de mijne, opgeslagen op een andere locatie dan thuis, dus ik kan geen foto's maken van welke sensoren er op de bussen zelf zitten, maar er zat zeker geen sensor op dezelfde plek op mijn 19 toen deze werd verwijderd...
U heeft echter wel gelijk als u zegt dat ze het zeker niet kunnen rechtvaardigen om een sensor te plaatsen en u dan te vertellen dat uw nabehandelingssysteem niet correct werkt en vervangen moet worden, zoals u heeft gezegd, vooral met eenheden met een lage kilometerstand die problemen hebben, het wijst op een fabricagefout, tenzij dat hun insteek was om te proberen een deel van hun kosten terug te verdienen