Nissan Titan XD Forum banner
61 - 80 of 109 Posts
Nee, nee. Ik ben het absoluut met je eens - ze hebben allemaal hun problemen. Mijn frustratie is simpel - ik heb 2 Xterra's gehad (beide 2e generaties) en 2 Frontiers en ik heb ze allemaal gereden, behalve de laatste Frontier, meer dan 200.000 km met niets meer dan routineonderhoud. Toegegeven, (afkloppen) mijn Cummins Titan is storingsvrij geweest, behalve een rammel in de deur
Je deur rammelt? Ruil die shit in, bro. Lol

Jij mijn vriend moet beter opletten als je ze nog niet hebt zien ontploffen. Ze hebben zelfs een tsb voor drijfstanginspectie. Niets van dat alles voor de Cummins. Ten tweede heb ik het onderwerp niet veranderd. Gewoon feiten vermelden die gerelateerd zijn aan de thread. Net als deze.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is accuraat voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn. Ik heb wat onderzoek gedaan toen ik keek naar een Gasser-versie van de XD-truck. Blijkbaar heeft Nissan het probleem in 2019 opgelost, maar 2016-2018 zijn zeer gevoelig voor drijfstangklop, samen met kapotte motoren. Nissan vervangt een heleboel motoren onder garantie - het staat overal op de andere forums. Ik denk dat deze 5.6-motor fantastisch zal zijn na 4-5 jaar de bugs eruit te hebben gehaald (het was een nieuwe motor in 2016 van de oude 5.6's). Hoe dan ook, ik zou een gebruikte benzineversie niet aanraken, tenzij je er een geweldige garantie voor hebt. Ga voor de 2019 en nieuwere. Terug naar het onderwerp, ik denk dat de 2016-2018 Cummins betrouwbaarder zijn dan de benzineversies in termen van grote defecten.

Jij mijn vriend moet beter opletten als je ze nog niet hebt zien ontploffen. Ze hebben zelfs een tsb voor inspectie van de rod knock. Niets van dat voor de Cummins. Ten tweede heb ik het onderwerp niet veranderd. Gewoon feiten vermelden die gerelateerd zijn aan de thread. Net als deze.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HĂ© Rexey, ik weet zeker dat je wel een link of twee hebt als dit "probleem" wijdverspreid is?

Leuke zwendel!
Ik ben niet bezorgd. Dat zou ik wel zijn als realbored zou zeggen dat deze vrachtwagens catastrofaal falen met een percentage van 10% of hoger, maar ik gok dat het dichter bij de 2% ligt. Ik heb vertrouwen in Cummins. Ik verwacht dat mijn vrachtwagen lang meegaat. Dat gezegd hebbende, ik gebruik geen hoge afstellingen en ik gebruik amsoil en bypass-filtratie omdat ik de beste kans wil hebben om geen statistiek te zijn
Ik wil graag weten hoe vaak u uw olie ververst sinds u de synthetische olie van Amsoil met het bypass-systeem gebruikt

Want ik doe mijn olieverversingen nog steeds onder fabrieksgarantie volgens het onderhoudsprogramma, maar als die afloopt, ga ik ook mijn X wisselen en wil ik hetzelfde doen met het bypass-systeem
Bypass-filtratie maakt de garantie niet ongeldig. Mijn Nissan-dealer heeft de mijne geĂŻnstalleerd. Ze denken dat ik de beste klant ooit ben, omdat ik de gezondheid van de truck koester.

Elke 10.000 olie en waanzinnige 1 micron bypass filter en standaard filterwissels. Heb het ook vroeg gedaan en verwijderd, dus mijn motor is zo goed als nieuw. Een man op Facebook heeft 30.000 gehaald zonder olie te verversen en goede oliezondheidsrapporten te krijgen van een olielaboratorium. Hij gebruikt 2 micron amsoil bypass. Waanzinnige filters zo goed - moeten de filter minstens elke 10.000 verversen

Bypassfiltratie maakt de garantie niet ongeldig. Mijn Nissan-dealer heeft de mijne geĂŻnstalleerd. Ze denken dat ik de beste klant ooit ben, omdat ik de gezondheid van de truck koester.

Elke 10.000 olie en waanzinnige 1 micron bypassfilter en standaard filterwissels. Heb het vroeg gedaan, evenals verwijderen, dus mijn motor is zo goed als nieuw. Een man op Facebook heeft 30.000 gehaald zonder olie te verversen en goede oliegezondheidsrapporten van een olielaboratorium te krijgen. Hij gebruikt 2 micron amsoil bypass. Waanzinnige filters zo goed - moet de filter minstens elke 10.000 vervangen
Ben je voor de framebevestiging of onder de motorkap gegaan? Probeer erachter te komen wiens spaarpot ik moet plunderen om er een te krijgen!
Ik ga een praatje maken met de lokale dealer servicemanager & dieseltechnicus, en kijken of ze het niet alleen kunnen doen, maar ook een "OK" van het moederschip op papier kunnen krijgen. Ik wil GEEN risico of garantie-troep in de toekomst, vooral omdat de 5.0 wordt stopgezet.

Bedankt voor de info!

Russ

Ben je gegaan voor de frame-montage of onder de motorkap? Ik probeer erachter te komen wiens spaarvarken ik moet plunderen om er een te krijgen!
Ik ga een praatje maken met de lokale dealer service manager & diesel tech, en kijken of ze het niet alleen kunnen doen, maar ook een "OK" van het moederschip op papier kunnen krijgen. Ik wil GEEN risico of garantie-troep in de toekomst, vooral omdat de 5.0 wordt stopgezet.

Bedankt voor de info!

Russ
Hier is de mijne op het frame gemonteerd.

Attachments

Ben je voor de frame-montage of onder de motorkap gegaan? Ik probeer erachter te komen wiens spaarvarken ik moet plunderen om er een te krijgen!
Ik ga een praatje maken met de lokale dealer servicemanager & dieseltechnicus, en kijken of ze het niet alleen kunnen doen, maar ook een "OK" van het moederschip op papier kunnen krijgen. Ik wil GEEN risico of garantie-troep in de toekomst, vooral omdat de 5.0 wordt stopgezet.

Bedankt voor de info!

Russ
Frame. Vond meer rood onder de motorkap, maar ruimte is nog beter dus

Eerlijk gezegd - de hoeveelheid krukasfouten, motorbranden, blauw geworden lagers (voeg hier je favoriete smaak van falen in) maakt me als eigenaar bezorgd.

Ik denk dat waar ik op doel is: verwijder ik de truck en maak ik hem kogelvrij of ruil ik hem nu in, zolang het nog kan. Zet me echt op het hek met alle recente threads die hier verschijnen. Toegegeven, ik weet dat dit een kleine steekproef is van vrachtwagenbezitters hier - ik realiseer me ook dat sommige mensen hier een account aanmaken, puur voor een probleem dat ze hebben. Maar ik ben nog steeds bezorgd.

Ik ben gewoon op zoek naar ieders gedachten over al het 'slechte nieuws' de laatste tijd!

Voor het geval het iemand interesseert: 2017 SL trim diesel met 22k mijl en is standaard. Ik heb mijn dealer ook opgelicht voor een gratis onderhoudspakket - dus elk beetje werk is door hen gedaan, op tijd, gratis.
Ik heb een 2017 5.0 cummins met 72k. Mijn vrachtwagen wordt gebruikt voor werkdoeleinden. Het enige dat eraan is gedaan, is een SnB-inlaat en een geluidsinstallatie. Hoe dan ook, ik was onderweg naar mijn werk, ongeveer 60 mijl naar de bouwplaats. Ik verlaat de snelweg nadat ik een raar geluid heb opgemerkt. Zodra ik stop bij een rood stoplicht, slaat de vrachtwagen af en gaat het olielampje branden. Ik kijk onder de motorkap om te zien of er olie is uitgelekt of dat er iets beschadigd of misplaatst lijkt. Maar alles zag er goed uit. Olieniveaus gecontroleerd en ze waren in orde. Dus ik probeerde de motor te starten, hij zou wel starten maar niet aanslaan. Dus we probeerden hem te starten, maar daarbij raakten de batterijen leeg. En de startmotor had niet genoeg vermogen om de motor te starten. Uiteindelijk oververhitte de startmotor en vatte vlam. Heb hem naar Nissan laten slepen. Na een week bellen ze me op en zeggen ze dat ik onderhoudsgegevens moet verstrekken. Dus dat deed ik. Alle olieverversingen zijn gedaan in een gecertificeerde werkplaats en er is alleen Rotella t7-olie gebruikt. Nadat de documenten aan Nissan waren verstrekt, word ik de volgende dag gebeld. De adviseur vertelt me dat de motor vastzit. Nadat ik dat hoorde, begin ik de diagnose in twijfel te trekken. (Hoe kan de motor vastzitten als hij probeerde te starten?) Daar hadden ze geen antwoord op. Dus ik vroeg hen wat de volgende stap is. En ze zeiden dat we een olie-monster moeten nemen en naar een laboratorium moeten sturen om het te laten testen. Dit is momenteel de fase waarin ik me nu bevind. De vrachtwagen staat al bijna 3 weken bij Nissan. En er is nog steeds geen beslissing genomen om te repareren of te vervangen. De kers op de taart is dat ze weigeren om een leenauto te verstrekken zodat ik mijn werk kan doen. In plaats daarvan zeiden ze dat we momenteel geen leenauto's verstrekken vanwege covid. Maar tegelijkertijd zie ik een leenauto de serviceafdeling inrijden. Persoonlijk lijkt het me dat Nissan probeert om zich uit de noodzaak te wurmen om de motor onder garantie te vervangen. Ik vond de Titan echt leuk, maar ik zou nooit meer een Nissan-voertuig kopen, simpelweg vanwege de manier waarop ze mijn garantieclaim afhandelen.

... Dus ik vroeg hen wat de volgende stap is. En ze zeiden dat we een olieproef moesten nemen en die naar een laboratorium moesten sturen om te laten testen. Dit is momenteel de fase waarin ik me nu bevind. De vrachtwagen staat al bijna 3 weken bij Nissan. En er is nog steeds geen beslissing genomen om te repareren of te vervangen. De kers op de taart is de weigering om mij een leenauto te geven om mijn werk te kunnen doen. In plaats daarvan zeiden ze dat we momenteel geen leenauto's verstrekken vanwege covid. Maar tegelijkertijd zie ik een leenauto de serviceafdeling binnenrijden. Persoonlijk lijkt het mij alsof Nissan probeert om onder de garantie de motor te vervangen. Ik vond de Titan erg leuk, maar ik zou nooit meer een Nissan-voertuig kopen, simpelweg vanwege de manier waarop ze met mijn garantieclaim omgaan.
Houd ons op de hoogte...

Ik heb een 2017 5.0 cummins met 72k. Mijn vrachtwagen wordt gebruikt voor werkdoeleinden. Het enige dat eraan is gedaan, is een SnB-inlaat en een geluidsinstallatie. Hoe dan ook, ik was op weg naar mijn werk, ongeveer 60 mijl naar de bouwplaats. Ik verlaat de snelweg nadat ik een raar geluid had opgemerkt. Zodra ik stop bij een rood stoplicht, slaat de vrachtwagen af en gaat het olielampje branden. Ik kijk onder de motorkap om te zien of er olie is uitgelekt of dat er iets beschadigd of misplaatst lijkt. Maar alles zag er goed uit. Ik controleerde het oliepeil en het was in orde. Dus probeerde ik de motor te starten, hij sloeg aan maar startte niet. Dus we probeerden hem te starten, maar daarbij raakten de batterijen leeg. En de startmotor had niet genoeg vermogen om de motor aan te slingeren. Uiteindelijk oververhitte de startmotor en vatte vuur. Ik liet hem naar Nissan slepen. Na een week bellen ze me en zeggen ze dat ik onderhoudsgegevens moet verstrekken. Dus dat deed ik. Alle olieverversingen zijn gedaan in een gecertificeerde werkplaats en er is alleen Rotella t7-olie gebruikt. Nadat de documenten aan Nissan zijn verstrekt, word ik de volgende dag gebeld. De adviseur vertelt me dat de motor vastzit. Nadat ik dat hoorde, begin ik de diagnose in twijfel te trekken. (Hoe kan de motor vastzitten als hij probeerde aan te slingeren?) Daar hadden ze geen antwoord op. Dus vroeg ik ze wat de volgende stap is. En ze zeiden dat we een olieproef moeten nemen en naar een laboratorium moeten sturen om te laten testen. Dit is momenteel de fase waarin ik me nu bevind. De vrachtwagen staat al bijna 3 weken bij Nissan. En er is nog steeds geen beslissing genomen om te repareren of te vervangen. De kers op de taart is dat ze weigeren om een leenauto te verstrekken zodat ik mijn werk kan doen. In plaats daarvan zeiden ze dat we momenteel geen leenauto's verstrekken vanwege covid. Maar tegelijkertijd zie ik een leenauto de serviceafdeling inrijden. Persoonlijk lijkt het erop dat Nissan probeert om onder de garantie te ontkomen aan het vervangen van de motor. Ik vond de Titan erg leuk, maar ik zou nooit meer een Nissan-voertuig kopen, simpelweg vanwege de manier waarop ze mijn garantieclaim afhandelen.
Nieuws? Ik ben benieuwd of ze het zullen dekken... Ik heb hetzelfde ervaren als jij met betrekking tot de Nissan Corporate-garantie... Ze vechten me bij elke stap van de garantie. Ik heb een aantal argumenten met hen gewonnen en verloren over dit onderwerp. Ik begrijp niet hoe het slecht is voor een gedeeltelijk Japans bedrijf om een stapje extra te zetten voor de klant. Ik had problemen met magnetische schokdempers in mijn Acura MDX en heb ze twee keer op goodwill-garantie laten repareren voor een bedrag van 6.000 dollar per keer. Het meeste dat ik betaalde, was de uitlijning. Maar DAT is klantenservice. Ik moet toegeven dat ze ook mijn onderhoudskosten nodig hadden, die mijn dealer had, dus ik hoefde er geen beenwerk voor te doen :)

We voegen een 2016 toe aan de rangen van motorstoringen. Mijn motor ging bijna een maand of zo geleden kapot. De truck heeft een lager beschadigd. Altijd topkwaliteit olie gebruikt en elke 5000 mijl ververst. Begon met een typemachinetik in de ochtend en middag totdat hij warm werd. Bracht hem weg, ze zeiden dat het normaal was en stuurden me weg. Bracht hem naar een lokale dieselmonteur en hij dacht dat het een injector was die kapot ging. Bracht hem terug naar de dealer en vertelde hen wat de andere monteur zei en kwam nog steeds nergens met Nissan. Ging een paar weken later kamperen buiten de stad en terwijl ik met 35 over de snelweg reed, begon ze heel erg te knetteren, ging van de weg af en zette haar uit. Gesleept naar een dealer in de buurt. Nog geen uur nadat hij was afgeleverd, kreeg ik te horen dat ik een nieuwe motor nodig had. Ook miste ik een paar onderdelen van onder de truck van 2000 mijl totdat hij kapot ging. 🤷🏼‍♂️

We voegen een 2016 toe aan de rangen van motorstoringen. Mijn motor ging bijna een maand of zo geleden. De vrachtwagen draaide een lager. Altijd topkwaliteit olie gebruikt en elke 5000 mijl ververst. Begon met een typemachinetik in de ochtend en middag totdat hij warm werd. Bracht hem weg, zeiden dat het normaal was en stuurden me weg. Bracht hem naar een lokale dieselmonteur en hij dacht dat het een injector was die kapot ging. Bracht hem terug naar de dealer en vertelde hen wat de andere monteur zei en kwam nog steeds nergens met Nissan. Ging een paar weken later kamperen en terwijl ik met 35 over de snelweg reed, begon ze heel slecht te knetteren, ging van de weg af en zette haar uit. Gesleept naar een nabijgelegen dealer. Nog geen uur nadat ik was afgezet, kreeg ik te horen dat ik een nieuwe motor nodig had. Ook miste ik een paar onderdelen van onder de vrachtwagen van 2000 mijl totdat ze kapot ging. 🤷🏼‍♂️
Het spijt me echt dat te horen! Je had een vrij lage kilometerstand voor een 2016, toch? Dus zou nog steeds de aandrijflijn garantie moeten hebben, toch? Tenzij het verwijderen een probleem met de garantie veroorzaakte? Dat is echt balen!

Spijtig om te horen. Daarom heb ik de mijne gedumpt toen ik er in augustus nog iets voor kon krijgen. Ik verloor ook onderdelen na 1200 mijl. Cummins die de motor op alle platforms liet vallen, sprak boekdelen.

61 - 80 of 109 Posts