Cześć, jestem nowy w Titan Diesel i głupio kupiłem właśnie 2016 Nissan Titan XD SL w świetnym stanie, ale nie odpala z przebiegiem 138 tys. mil za 14 500 $, aby wozić zabytkowe przyczepy po kraju. Zaczęło się na aukcji z czystym tytułem, na którym napisano "uszkodzony".
Do tej pory, po zabraniu go do niezależnego warsztatu, stwierdzili, że zamontowano nowy rozrusznik z uszkodzonymi zębami i uszkodzonym kołem zamachowym (385 $ za te informacje), a dealer Nissana pobiera kolejne 360 $, aby go zdiagnozować. Z wydanymi 800 $ i 0 postępów. Spodziewam się jutro telefonu z informacją, że silnik się zatarł. Znalazłem to na stronie NHTSA:
"5.0 Cummins wykorzystuje turbosprężarkę Holset M2 twin sequential. Około 12 000 Titanów XD z 2016 roku zostało wycofanych z powodu potencjalnych problemów ze smarowaniem turbosprężarki (biuletyn techniczny NTB16-097). Problem dotyczył słabego smarowania turbosprężarki spowodowanego niskim ciśnieniem oleju.
Z powodu wady produkcyjnej niskie ciśnienie oleju powodowało niedostateczne smarowanie turbosprężarki. Mogło to spowodować kontakt wirnika turbiny z obudową turbosprężarki. Kiedy to nastąpi, wióry metalu mogą zostać wysłane przez turbosprężarkę i do silnika, co prowadzi do potencjalnych katastrofalnych uszkodzeń silnika.
Wycofanie miało trzy potencjalne wyniki. Jeśli Twój ECU przechowywał kod niskiego ciśnienia oleju P0524, otrzymujesz nowy silnik i nową turbosprężarkę. Jeśli kod nie był obecny, turbosprężarka jest wyjmowana i sprawdzana. Po inspekcji, jeśli turbosprężarka miała kontakt z obudową, turbosprężarka i silnik zostały wymienione. Jeśli turbosprężarka przeszła inspekcję, silnik pozostał, ale turbosprężarka i tak została wymieniona.
Chociaż incydent ten przypisywano głównie modelom z 2016 roku, było wielu właścicieli, których wycofanie nie dotyczyło, którzy mieli wiele awarii turbosprężarki.